شکايات دوران بارداري - مشکلات خانم هاي باردار

مجله شيرين

محل تبلیغ شما تهران گراف


شکايات دوران بارداري - مشکلات خانم هاي باردار

ا موضوع: بارداري,,
شکايات دوران بارداري - مشکلات خانم هاي باردار

مجله شيرين : بيتشر خانم هاي باردار از اين مشکلات رنج مي برند . شکايات زنان باردار


 

* سوزش سر دل :

این مشکل به دلیل هورمونی ، افزایش حجم رحم ، رشد جنین و فشار آن به معده و دستگاه گوارش مادر و در نتیجه ریفلاکس اسید معده به قسمت تحتانی مری ایجاد می شود .

* برای کاهش سوزش سردل باید توصیه کنید که:

به جای 3 وعده غذایی اصلی پرحجم ، 4-5 وعده غذای سبک میل کنند// از غذاهای آب پز و بخار پز به جای غذاهای سرخ کرده استفاده کنند // غذا را به خوبی جویده و به آرامی میل کنند // بعد از صرف غذا ، کمی پیاده روی کنند// از ادویه های تند کمتر استفاده کنند //  مصرف شکلات ، قهوه و نوشابه های گاز دار را قطع نموده و به جای آن آب بنوشند // از مصرف سرکه به همراه سالاد خودداری نموده و از موادی استفاده کنند که اسید معده را جذب می کنند مانند شیر ، تخم مرغ و غذاهای نشاسته ای // بعد از صرف غذا از دراز کشیدن و خوابیدن خودداری نمایند // در هنگام استراحت زیر سر را بالاتر از سطح بدن قرار دهند // در صورت عدم بهبود پس از رعایت موارد فوق ، می توان از آنتی اسیدها استفاده کرد .

* تهوع صبحگاهی :

این حالت معمولا در 70 درصد زنان رخ می دهد و شروع آن 6-8 هفته بعد از اولین روز آخریت قاغدگی شروع می شود و در حدود 6-8 هفته ادامه می یابد .

* موارد زیر را باید به خانم های باردار توصیه کرد :

صبحها قبل از برخاستن از خواب ، یک تکه بیسکویت یا نان خشک بخورند // به جای 3 وعده ، باید از 4-5 وعده غذا با حجم کم استفاده کنند // در زمان آشپزی پنجره را باز نموده تا بوی شدید غذا آزار دهنده نباشد// از مصرف غذاهای چرب ، پر ادویه باید خودداری کرد // همراه غذا ، نباید مایعات یا آب استفاده کنند // ترجیحا باید غذا ها را به صورت سرد مصرف کرد// به مدت طولانی گرسنه نمانند // خانواده خصوصا همسر باید از همسر باردارش ، حمایت روانی و اجتماعی به عمل آورد

* ادم بارداری :

در اکثر خانم های باردار ورم مختصری بر روی ساق پا و قوزک پا دیده می شود . این حالت در نتیجه فشار رحم و محتویات آن بر روی وریدها ی لگنی و مختل شدن بازگشت وریدی خون از پاها ایجاد می شود .

توصیه های تغذیه ای شامل محدودیت در مصرف نمک است . از مصرف مواد غذایی شور ، مانند چیپس ، پفک و شورها و ترشی های شور باید خودداری کرد.

خوابیدن به پهلوی چپ باید توصیه شود زنان باردار از ایستادن طولانی باید خودداری نمایند . پاهای آنها نباید خیلی آویزان باشد . در صورت ورم شدید همراه با افزایش فشار خون ، آزمایش سنجش پروتیئن ادرار 24 ساعته توصیه می شود.

* پیکا و ویار حاملگی :

منظور از پیکا ، خوردن مواد غیر غذایی مانند خاک ، یخ ، گچ و...می باشد . بیشترین شیوع پیکا در افرادی دیده میشود که در روستاها زندگی می کنند و و یا در خانواده خود سابقه  ای از پیکا را دارند .برخی از افراد برای کنترل تهوع یا استرسهای عصبی شروع به خوردن مواد غیر معمول می کنند .

خطرات احتمالی پیکا عبارتند از : مشکلات گوارشی و آنمی و... حتما باید تذکرات لازم در مورد خطرات کربوط به پیکا داده شود و در صورت لزوم ، آزمایش خون انجام شود .

* یبوست :

در دوران بارداری به علت تاثیر هورمونها ، حرکات روده کاهش یافته و یبوست ایحاد می شود .

برای کمک به تنظیم حرکات روده باید :

1- در طول روز باید مقدار زیادی مایعات ، سوپ و آب میوه استفاده نمود .

2- در برنامه غذایی باید حتما سالاد و سیزی خوردن گنجاند .

3- غذاهای پرفیبر مانند حبوبات ، غلات به همراه مایعات فراوان و سبزیجات ایتفاده کنند .

4-از نانهای سبوسدار استفاده کنند .

5- از آلوی تازه ، برگه هلو استفاده کنند .

6- در وعده صبحانه از نان و عسل استفاده کنند .

7- همراه سالاد از روغن مایع یا روغن زیتون استفاده کنند .

  8- زوزانه ورزشهای سبک مانند پیاده روی انجام دهند . در یبوست شدید ، می توان از شیر منیزی “ هیروکسید منیزیم “ استفاده کرد .

پايان

منبع:ooma.org



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 122

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مجله شيرين)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف